Uitbreiding van het werkgebied en herkansingen voor toetsen |
Omschrijving
Inschrijven voor de toets(en) 'Veiligheid en Toegang Op het Spoor' (VTOS ), ‘Veiligheid en Toegang Op het Spoor perron’ (VTOSp) en/of 'Veiligheid en Toegang Op de Metrobaan' (VTOM) kan vanwege de onderstaande redenen aan de orde zijn:
1. Uitbreiding werkgebied Trein of Metro
Heeft de medewerker al een 'geldig' DVP voor het ene werkgebied, maar moet hij ook aan de slag in een ander werkgebied? De medewerker kan dan worden ingeschreven voor een 'losse' toets VTOS of VTOM.
2. Herkansing
Wanneer een medewerker twee keer een onvoldoende heeft behaald voor de toets VTOS, VTOSp of VTOM kan hij worden ingeschreven voor een herkansing. Bij de herkansing geldt dat de medewerker wederom twee pogingen krijgt. Wanneer een deelnemer na in totaal zes pogingen nog steeds niet is geslaagd, is hij voor een periode van minimaal één jaar uitgesloten van werken op ProRail-terrein in de zones A en B en op de bouwplaats (VTOS), op het perron (VTOSp) of op de Metrobaan (VTOM)
Toelatingsvoorwaarde
Deelnemers dienen in het bezit te zijn van een geldig certificaat Veiligheidstraining Trein, Veiligheidstraining Perron, Veiligheidsbewustzijnstraining Metro, Veiligheidstraining 'Spoor jij wel?' of Veiligheidstraining ‘Spoor jij wel?’ perron.
Dyslectie
Als een medewerker dyslectisch of laaggeletterd is, kan men bij de Nederlandse versie van het e-learningprogramma VTOS en VTOM en bij de toets(en) gebruik maken van een voorleesoptie. Op het scherm kan men de knop ‘Lees voor’ aanklikken. Als de voorleesoptie niet voldoende ondersteuning biedt, kan een e-mail gestuurd worden naar info@railcenter.nl met het verzoek voor een voorleesexamen. In dit verzoek moet het voorleesexamen gemotiveerd worden.
Aan het voorleesexamen zijn extra kosten verbonden. Daarnaast is het vaak niet mogelijk om het voorleesexamen aansluitend aan de training te plannen. Dit betekent dat men ongeveer anderhalf uur na afloop van de training de toets kan afleggen.
Duur
De maximale tijdsduur per toets/poging bedraagt 40 minuten. Wil men toetsen afleggen voor twee of meer werkgebieden dan is het maximaal aantal af te leggen pogingen drie.
Voorbereiding
Het is belangrijk dat deelnemers vooraf het digitale leerprogramma voor Trein, Spoorperron of Metro op www.railalert.nl/e-learning doornemen en de oefenvragen maken. Om succesvol te zijn verzoeken wij met klem hier op toe te zien.
Vragen?
Met vragen over de talen, voorwaarden, data en mogelijkheden kunt u contact met ons opnemen: per e-mail op info@railcenter.nl of telefonisch op 033 – 467 47 27.
Wilt u meer informatie over het DVP? Raadpleeg de website van railAlert
RailAlert biedt een helpdeskpagina aan op haar website. U krijgt daar onder andere informatie over:
- voor wie en wanneer een DVP pas geldt
- de stappen die gezet moeten worden om in het bezit te komen van een DVP
- registratie van persoons- en certificaatgegevens en het invoeren van pasfoto’s in het DVP-systeem
- veel gestelde vragen
|
|
|

Onderdeel |
|
Prijs |
|
|
€ 45 (tot 31-03-2023) |
- Veiligheid en Toegang Op de Metrobaan
|
|
€ 52 (tot 31-03-2023) |
- Veiligheid en Toegang Op het Perron
|
|
€ 52 (tot 31-03-2023) |
- Veiligheid en Toegang Op het Spoor
|
|
€ 52 (tot 31-03-2023) |
|
Nederlands |
start- datum |
locatie |
tijd |
vrije plaatsen |
onder- delen |
inschrijven |
03-04-23 |
Amersfoort |
14:00 - 16:00 |
4 |
toon
|
inschrijven |
12-04-23 |
Amersfoort |
14:30 - 16:30 |
3 |
toon
|
inschrijven |
18-04-23 |
Amersfoort |
14:00 - 16:00 |
8 |
toon
|
inschrijven |
21-04-23 |
Amersfoort |
14:00 - 16:00 |
9 |
toon
|
inschrijven |
|
Engels |
start- datum |
locatie |
tijd |
vrije plaatsen |
onder- delen |
inschrijven |
|
|
|
|
|